EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یونس مجاهد رییس جدید فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران شد
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

نمایندگان فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در کنگره جهانی این سازمان که در تونس برگزار شد، «یونس مجاهد» از مراکش را به عنوان رییس جدید انتخاب کردند.

پیش از او ‌فیلیپ لروث از بلژیک رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بود. لروث از سال ۲۰۱۶ این مسوولیت را به عهده داشته است.

مجاهد می‌گوید: «تلاش می‌کنم اتحادیه‌های صنفی و اقدامات آن‌ها را متحد کنم و به تشریک مساعی‌مان تنوع ببخشم.»

او همچنین اضافه کرد: «آن‌چه که ۶ سال پیش شروع شد را ادامه می‌دهم و سازمان و گروه‌های منطقه‌ای فدراسیون را تشویق به تقویت دموکراسی در ساختار خود خواهم کرد.»

مجاهد ابتدا در سال ۱۹۸۸ به عنوان مشاور کمیته اجرایی به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پیوسته بود. او روزنامه‌نگار نشریه «اتحاد اشتراک» است.

او پیش از این به عنوان نایب‌رییس کنگره فدراسیون در سال ۲۰۰۷ در مسکو انتخاب شد. بعد از آن، او در کنگره سال ۲۰۱۳ دوبلین به عنوان نایب رییس انتخاب شده بود.

علاوه بر این،‌ مجاهد به عنوان دبیرکل سندیکای ملی رسانه مراکش (SNPM)‌ انتخاب و اخیرا نیز به عنوان رییس شورای ملی رسانه این کشور فعالیت کرده است.

در این کنگره همچنین زولیانا لاینز از کشور پرو به عنوان نایب رییس ارشد انتخاب شد.

سابینا ایندریت از هند و تیمور شفیر از روسیه نیز به عنوان نواب‌رییس انتخاب شدند. جیم بوملها از بریتانیا به عنوان خزانه‌دار افتخاری انتخاب شد.

متن کامل این خبر اینجا قابل دسترس است.

 






کارت

کارت