EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قرار بازداشت کیوان صمیمی تمدید شد
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

قرار بازداشت کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا و از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر به مدت یک ماه تمدید شد. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه به همراه تعداد دیگری از شرکت کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، قرار بازداشت کیوان صمیمی، سردبیر مجله ایران فردا یک ماه دیگر تمدید شد.

تمدید قرار بازداشت آقای صمیمی در حالی صورت گرفته است که طی روزهای گذشته تعداد دیگری از بازداشت شدگان پس از پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی به همراه کیوان صمیمی، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به محل این نشریه رفته و ضمن تفتیش محل بسیاری از اسناد و مدارک موجود از جمله هاردهای کامپیوتر را با خود برده بودند.

علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله مرضیه امیری و کیوان صمیمی کماکان تحت بازداشت هستند.

این عضو کانون نویسندگان ایران پیشتر نیز در سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر آزاد شده بود.

لازم به ذکر است کیوان صمیمی، در دوره بازداشت قبلی، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و شرکت در تظاهرات اعتراضی و نوشتن مطالب انتقادی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. صمیمی آذرماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگری از زندانیان سیاسی زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

وی نهایتا از بابت این بازداشت، صبح روز شنبه ٢۶ اردیبهشت ماه ۹۴، با پایان شش سال محکومیت، از زندان رجایى شهر کرج آزاد شد.

 






کارت

کارت