EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نامه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به دستگاه قضایی در مورد بازداشت مرضیه امیری
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

در پی نامه‌ای که از سوی خانواده مرضیه امیری خطاب به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نوشته شد و طی آن به شرح بازداشت ایشان اشاره شده است،انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در نامه‌های جداگانه به رییس دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضاییه و نیز به دادستان عمومی و انقلاب تهران،خواستار آزادی مرضیه امیری روزنامه‌نگار و بررسی سریعتر پرونده وی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن،متن این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی
ریاست محترم دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضاییه/ دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
با سلام
احتراما به استحضار می‌رساند به موجب گزارش‌های دریافتی از خانواده خانم مرضیه امیری روزنامه‌نگار و عضو تحریریه روزنامه شرق، وی که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت برای انجام وظیفه حرفه‌ای و ماموریت کاری محوله و کسب خبر در محل تجمع کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود ، بازداشت شده و پرونده ایشان به مراجع قضائی ارجاع گردیده است.نامبرده همچنان در بازداشت است.
اجازه می‌خواهیم در این خصوص نکته‌ای را در میان گذاشته و توجه و مساعدت جنابعالی را جلب نمائیم.
حضور در میدان‌های خبری از وظایف حرفه‌ای خبرنگاران است. مراعات اقتضائات حرفه‌ای روزنامه‌نگاران امری ضروری است که منفعت جامعه، نظام و دستگاه قضایی در آن است.
بدیهی است بازداشت روزنامه‌نگاران شایسته جامعه رو به رشد ما نیست و پرهیز از بازداشت ایشان بر شان و منزلت دستگاه قضائی می‌افزاید.
لذا با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین، تقاضا داریم در خصوص این پرونده امعان نظر فرمائید تا اقدام مقتضی جهت بررسی سریعتر و انشالله رفع بازداشت خانم مرضیه امیری انجام گیرد.






کارت

کارت