EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمایت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از پوشش امن و مستقل انتخابات در روز جهانی آزادی مطبوعات
جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

روزنامه‌نگاران سراسر جهان، در روز جهانی آزادی مطبوعات، به یکدیگر پیوسته و برای اطلاع‌رسانی درباره پوشش امن و آزاد انتخابات یک کمپین مشترک تشکیل داده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در کمپینی به اطلاع‌رسانی درباره مشکلات روزنامه‌نگاران در پوشش انتخابات پرداخته‌ است. این کمپین مسایلی از جمله سواستفاده از قدرت، نشر اکاذیب، تعطیلی اینترنت، خودسانسوری، تهدید و خشونت را در بر می‌گیرد.

این کمپین همچنین از دولت‌ها می‌خواهد که فضای امنِ کاری را برای روزنامه‌نگاران مهیا کنند تا اجازه دهند بدون این‌که توسط سیاستمداران تخریب شوند، با هدفمندی کامل، مستقلانه و با تعادل به پوشش اخبار بپردازند.

این کمپین در حالی تشکیل می‌شود که سیاستمداران و حامیان آن‌ها در حال افزایش آتش حملات خود به روزنامه‌نگاران هستند. اعضا و سازمان‌های وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای انتخابات آزاد و با کیفیت به مبارزه می‌پردازند.

امسال، موضوع روز جهانی آزادی مطبوعات «رسانه‌ برای دموکراسی: روزنامه‌نگاری و انتخابات در زمانه دروغ» انتخاب شده است و فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران به گزارش مشکلات روزنامه‌نگاران در حوزه انتخابات می‌پردازد تا شهروندان در سراسر دنیا بتوانند تصمیمِ آگاهانه بگیرند.

فیلیپ لروث، رییس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، می‌گوید: «در زمانه‌ای که انگیزه احزاب و گروه‌های حاکم برای گمراه‌سازی رسانه‌ها و کنترل اطلاعات در شدیدترین حالت خود قرار دارد، انتخابات یک آزمایش برای تعهد سیاسی به دموکراسی است.»

وی افزود: «روزنامه‌نگاران اغلب تحت فشارهای شدید و غیرضروری قرار می‌گیرند، و ما از دولت‌ها می‌خواهیم ملاحظات اختصاصی برای گزارش آزاد توسط روزنامه‌نگاران در نظر بگیرند.»

برای این منظور، همچنین فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یک مجموعه از جملات را از فعالان اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در سراسر جهان جمع و تدوین کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یادآوری می‌کند که امسال ۱۵ روزنامه‌نگار در حین انجام وظایفشان کشته شده‌اند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت