EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای آزادی روزنامه‌نگاران شکنجه‌شده یمنی
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار آزادی فوری روزنامه‌نگارانی شد که در سال ۲۰۱۵ توسط گروه انصارالله (حوثی‌ها) به گروگان گرفته‌ شده‌اند. اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور طی هشداری اعلام کرده است که این افراد تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و و اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن  (YJS) استفاده از روزنامه‌نگاران به عنوان ابزار فشار در چانه‌زنی‌های مربوط به بحران فعلی در این کشور را محکوم کردند.

علی‌رغم همۀ‌ هشدارهای سازمان‌های بین‌المللی درباره این موضوع،‌ گروه انصارالله (حوثی‌ها) بارها قوانین و اصول مربوط به برخورد با زندانیان را مورد تخطی قرار داده‌اند.

روزنامه‌نگاران بازداشت شده مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته‌ و همچنین از حق مراقبت پزشکی و دیدار با خانواده نیز محروم بوده‌اند.

آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل فدراسیون‌ بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این‌باره می‌گوید: «ما هرگونه خشونت علیه روزنامه‌نگاران را محکوم می‌کنیم و از انصارالله می‌خواهیم که کنوانسیون‌ها و قواعد بین‌المللی را رعایت کنند.»

وی اقزود: «تمام کسانی که در زندانی کردن و شکنجه همکارانمان دست داشته‌اند باید پاسخگو باشند.»

امنیت روزنامه‌نگاران یکی از ذغذغه‌های اصلی در بحران یمن است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۳۶ روزنامه‌نگار در این کشور کشته شده‌اند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت