EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران عرب از رهبران دولت‌ها برای احترام به آزادی و استقلال رسانه‌ها
چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸

اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران از کشورهای مختلف دنیای عرب از رهبران دولت‌های منطقه خواستند که تمامی روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند و از درخواست‌ها برای آزادی و استقلال رسانه‌ها حمایت کنند. این درخواست در نشست اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران عرب، هم‌زمان و در موازات نشست سران اتحادیه عرب، مطرح شد.

همزمان با نشست رهبران دولت‌ها در تونس، اتحادیه‌های عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با آن‌ها مذاکره و گفت‌وگو کردند.

این اتحادیه‌ها، ‌به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب (FAJ) و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در نشست روز ۳۰ مارچ خود بحران‌های پیش‌روی روزنامه‌نگاران در این منطقه را بررسی کردند.

در نشست مطبوعاتی که در روز ۳۱ مارچ برگزار شد،‌ اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به صورت مشترک نامه‌ای را صادر کردند که از تمامی کشورهای عرب، که روزنامه‌نگاران را به دلیل انجام شغل حرفه‌ای خود و ابراز دیدگاهشان زندانی کرده‌اند،‌ می‌خواهد آن‌ها را فوراً آزاد کنند.

همچنین،‌ روزنامه‌نگاران در سرتاسر منطقه از تصویب قوانین و مقرراتی برای تقویت رسانه‌های آزاد و مستقل، بر اساس «بیانیۀ آزادی رسانه‌ها در دنیای عرب»، حمایت کرده‌اند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت