EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دادگاه هنگامه شهیدی برای بار دوم برگزار نشد
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که پیشتر ۱۴ اسفند را برای رسیدگی به پرونده هنگامه شهیدی تعیین کرده بود، تاریخ رسیدگی را برای مرتبه دوم تجدید و به ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ موکول کرد.

مصطفی ترک‌همدانی وکیل هنگامه شهیدی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: پیشتر، ۲۵ دی برای برگزاری جلسه رسیدگی تعیین شده بود اما به رغم حضور رئیس دادگاه، نماینده دادستان و من به عنوان وکیل پرونده، موکل را از زندان به جلسه دادگاه نیاوردند.

این وکیل دادگستری افزود: علت حضور نیافتن موکلم در جلسه قبلی را ابلاغ نشدن زمان برگزاری دادگاه به زندان اعلام کردند که یا دفتر شعبه ۳۶ جلسه رسیدگی را به زندان ابلاغ نکرده یا مسئولان بند ۲۴۱ اوین متهم را به دادگاه نیاوردند.

وی اضافه کرد: نهایتاً دادگاه همان موقع ۱۴ اسفند را برای رسیدگی به پرونده تعیین کرد و موکل از زندان نامه‌ای به ریاست دادگاه نوشت و درخواست کرد که دادگاه زودتر برگزار و تاریخ ۱۴ اسفند به خاطر قرار داشتن در روزهای پایانی سال، تغییر یابد.

ترک همدانی گفت: امروز(سه‌شنبه) که به شعبه دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردیم تا طبق اعلام قبلی، جلسه رسیدگی به پرونده هنگامه شهیدی برگزار شود، بار دیگر موکل را از زندان به دادگاه نیاوردند که قاضی علت آن را موافقت با درخواست متهم برای تغییر زمان محاکمه ذکر و اعلام کرد ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ برای برگزاری جلسه تعیین شده است.

وکیل مدافع هنگامه شهیدی افزود: متاسفانه قاضی دادگاه برداشت نادرستی از نامه موکل مبنی بر درخواست تغییر زمان محاکمه داشته زیرا موکل خواسته بود جلسه دادگاه زودتر از ۱۴ اسفند برگزار شود نه اینکه به سال ۹۸ موکول شد.

ترک همدانی تاکید کرد: با توجه به اینکه موکل ۸ ماه است در انفرادی به سر می‌برد و شرایط روحی و جسمی خوبی ندارد، درخواست تجدیدنظر در زمان محاکمه را دادیم که امیدواریم قبل از پایان سال برگزار شود.






کارت

کارت