EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محکومیت سرکوب اتحادیه‌های کارگری در زیمبابوه
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷

فدراسیون روزنامه نگاران آفریقا(FAJ) بعنوان زیرمجموعه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)، با بهت و نگرانی از افزایش اقدامات سرکوبگرانۀ دولت جدید زیمبابوه علیه اتحادیه‌های کارگری آن را محکوم می‌کند.

این اقدامات بعد از بازداشت کواسی عدوامانکوا، دبیرکل سازمان منطقه‌ای کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری در آفریقا(ITUC-Africa) در شهر هراره،‌ رو به افزایش گذاشته است.

براساس اطلاعات رسیده از حامیان سازمان اتحایه‌های کارگری آفریقا، در روز ۲۶ فوریه، کواسی عدوامانکوا با توصل به زور از هتل جیمسون به فرودگاه ژنرال موگابه در زیمبابوه منتقل شده‌ و سپس چندین ساعت در بازداشت به‌سر برده‌است.

کواسی عدوامانکوا، به نمایندگی از اتحادیه‌های بازرگانی آفریقا برای به انجام رساندن یک ماموریتِ همبستگی با کنگرۀ اتحادیه‌های کارگری زیمبابوه (ZCTU) به این کشور سفر کرده‌بود. قرار بود او در این سفر با وزیر کار، سازمان بین‌المللی کار و انجمن کارفرمایان این کشور دیدار کند.

صادق ابراهیم احمد، رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا، بازداشت کواسی عدوامانکوا و سرکوب‌ها علیه انجمن‌های کارگری زیمبابوه را به‌شدت محکوم کرده‌است.

همچنین، این فدراسیون از دولت زیمبابوه می‌خواهد که اقدامات سرکوبگرانه علیه صدای کارگران را به‌سرعت متوقف کند، به حق آزادی اجتماع احترام بگذارد و اجازه‌دهد کارگران و رهبران اتحادیه‌های کارگری آزادانه و در امنیت خواسته‌های خود را بیان کنند.






کارت

کارت