EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حوثی‌ها ۱۰ روزنامه نگارِ بازداشت شده یمنی را در دادگاه تروریسم محاکمه می‌کنند
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷

ده روزنامه نگار که توسط انصارالله(حوثی ها)، از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ به صورت غیرقانونی ربوده شده بودند، به دادگاه مخصوص رسیدگی به فعالیت‌های تروریستی  فرستاده شده اند.

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) به همراه سندیکای روزنامه نگاران یمن(YFJ)  با محکوم کردن این عمل در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و مارتین گریفیت، فرستادۀ ویژه سازمان ملل به یمن از آنها می خواهند تا زندانی کردن روزنامه نگاران در یمن و استفاده از آنها بعنوان ابزار چانه زنی را محکوم کنند.

در این نامه، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از فرستادۀ ویژه سازمان ملل به یمن می خواهد: «از تمام نفوذ و ابزار قانونی در دسترس خود برای آزادی فوری و بدون چانه زنی روزنامه نگاران استفاده کند».

در طول ۴ سال دوران زندانِ این روزنامه نگاران، کسانی که آنها را نگه داشته اند تمام کنوانسیون ها و اصول بین المللی مربوط به نگهداری زندانیان را زیر پا گذاشته اند. این روزنامه نگاران، تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار گرفته و از مراقبت بهداشتی، ملاقات با خانواده و سایر نیازهای اساسی محروم شده اند.

از سال ۲۰۱۱ تا کنون، ۳۶ روزنامه‌نگار در این کشور کشته شده اند. همچنین، از زمان آغاز درگیریها، ۵۳ تن از کارکنان رسانه ها ربوده یا بازداشت شده اند.






کارت

کارت