EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم روزنامه‌نگار افغان توسط محافظ یک مقام سیاسی
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

براساس اطلاعیه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و انجمن عضو این فدراسیون در کشور افغانستان اتحادیه مستقل روزنامه‌نگاران افغان اعتراض شدید خود را به ضرب و شتم یک روزنامه‌نگار رادیویی در ایالت ننگرهار افغانستان ابراز داشته و خواستار برخورد با مسبب این مسئله شدند.

ذبیح‌الله قاضی خبرنگار رادیوی صدای آمریکا در ننگرهار توسط محافظ شهردار سابق شهر جلال‌آباد مورد ضرب و شتم قرار گرفت و همچنین خودرو وی نیز توسط همین افراد آسیب دید. این اتفاق زمانی رخ داد که این خبرنگار سعی داشت از ضرب و شتم مردم توسط محافظان مسلح که باعث ایجاد ترافیک شده بودند فیلمبرداری کند. شهرداری فعلی ننگرهار به اتحادیه روزنامه‌نگاران افغان قول داده است تا با بررسی این حادثه با عوامل آن به صورت قانونی برخورد صورت گیرد.

به گفته اتحادیه روزنامه‌نگاران مستقل افغان این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و تعداد متناوتی اتفاق مشابه توسط مقامات محلی در سطح کشور افتاده است که نشانه عدم آزادی فعالیت رسانه‌ها می‌باشد. این نشان دهنده یک کمبود بزرگ در میان دولتمردان برای جلوگیری از برخوردهای خشونت بار با روزنامه‌نگاران است و این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم این اتحادیه می‌باشد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار پیگیری و برخورد با عوامل حمله به خبرنگار رادیوی صدای آمریکا می‌باشد و از مقامات می‌خواهد با تحقیق در این زمینه با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد. حمله به روزنامه‌نگاران را نباید نادیده گرفت و این مسئله آزادی فعالیت رسانه‌ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.






کارت

کارت