EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله گروه راست افراطی آلمان به یک روزنامه‌نگار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روز‌نامه‌نگاران (IFJ و EFJ) در همراهی با عضو وابسته‌شان اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان (DJV) حملات خشونت‌بار اخیر به دفترهای رسانه‌ای، توسط گروه‌های معروف به راست‌ افراطی را محکوم کرده و نگرانی جدی خود را از افزایش حملات بر علیه روزنامه‌نگاران اعلام داشته و از دولت‌ آلمان می‌خواهند با اتخاد تدابیر موثر به حملات ساماندهی‌ شده بر علیه رسانه‌ها پایان داده و محیطی امن برای فعالین ایجاد کنند.

در خلال هفته‌های گذشته حملات مشابهی به دفاتر رسانه‌ها در فرانسه و ایتالیا گزارش شده بود و اکنون در آلمان نیز این اتفاق تکرار شده است.

در آخرین مورد یک خبرنگار آلمانی زمانی که در حال جلوگیری از نصب پوسترهای تبلیغاتی جنبش هویت‌گرایان آلمان(IB) بر دیوار دفتر روزنامه TAZ در برلین بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

جنبش هویت‌گرایان یک جریان راست افراطی متخصص در فعالیت‌های تبلیغاتی نژادپرستانه است که در سال ۲۰۱۲ در فرانسه تاسیس شده و به سرعت در حال گسترش در اروپا، بخصوص آلمان و اتریش می‌باشد.

کرنلیا برگر دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان در خصوص این اتفاق گفت: «این حملات نشان دهنده شرایط تهدیدآمیز فعالیت همکاران ما می‌باشد و از این جهت ما وارد شرایط زرد امنیتی شده‌ایم و نیاز فوری به مداخله همه نیروها برای حل این مسئله است».

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.

 






کارت

کارت