EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگاران لیبیایی خواستار تضمین حقوق حرفه‌ای خود شدند
یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷

بیش از ۱۴۰ روزنامه‌نگار از بیست رسانه مختلف با انتشار نامه‌ایی خطاب به دولت وحدت ملی لیبی خواستار پایان بخشیدن تعرض نسبت به آزادی و استقلال رسانه‌ها و تضمینی محیطی امن برای فعالیت روزنامه‌نگاران در کشور شدند.

فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ضمن اعلام حمایت کامل خود از تمام روزنامه‌نگاران لیبیایی که سالیان متمادی تحت فشار جسمی و روحی و رفتارهای خشونت‌آمیز بوده‌اند، از دولت لیبی می‌خواهد ضمن بررسی موارد تعرض به روزنامه‌نگاران، نسبت به مجازات عاملان آن اقدام کند.

در متن نامه با اشاره به حوادث مختلفی که توسط سازمانها و نهادهای وابسته به دولت لیبی انجام گرفته به پاره‌ایی از موارد همچون شنود و تفتیش مکالمات موبایل افراد و تجهیزات شخصی آنان بدون ارائه مستندات قانونی، پیگردهای غیرقانونی، اتهامات جاسوسی دروغین، دستگیری و بازجویی‌های خودسرانه، اعمال تبعیضهای قومی، قبیله‌ایی، جنسیتی و سیاستهای محدودکننده روزنامه‌نگاران توسط واحد اطلاعات خارجی دولت برای فعالین رسانه‌ایی، شامل عدم صدور و تمدید کارت خبرنگاری، محدودیت برای آژانسهای خبری خارجی و اعمال فشار جهت دخالت در محتوای رسانه‌ها اشاره شده است.

در پایان روزنامه نگاران لیبیایی اعلام نمودند کلیه پوشش‌های خبری خود از رویدادها و فعالیتهای دولت لیبی، تا حصول تغییر در رویکرد و نگرش دولت به مطبوعات و اصحاب رسانه متوقف می‌نماید.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «آی اف جی از روزنامه‌نگاران لیبیایی و اتحاد آنها برای دفاع از خود و حقوق قانونیشان برای کار کردن در محیطی امن و مطمئن به طور کامل حمایت می‌کند. دولت و مقامات لیبی مسئول آسایش و زندگی امن روزنامه‌نگاران هستند و عدم پاسخگویی و مجازات عاملین این حوادث غیرقابل قبول است».

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.

 






کارت

کارت