EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درباره بازداشت پویان خوشحال
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷

به دنبال بازداشت پویان خوشحال روزنامه‌نگار و عضو تحریریه روزنامه‌ ابتکار، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بنا بر اخبار منتشر شده در رسانه‌‌ها،پویان خوشحال، روزنامه‌نگار و عضو تحریریه روزنامه ابتکار، بنا به یک تصمیم قضایی بازداشت شده است. گزارش‌های غیر رسمی حاکی از این است که انتشار گزارشی در روزنامه ابتکار علت اصلی و ایراد اتهام و بازداشت وی بوده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران معتقد است بازداشت روزنامه‌نگاران به دلیل انتشار مطلب در نشریات برخورد سختگیرانه‌ای است و مغایر با سیاست‌‌های رسمی اعلام شده دستگاه قضایی است، همچنین متناسب با اصول و مبانی حقوق و آزادی رسانه‌ها نیست از همین رو از مقامات محترم قضایی در مورد اخیر تقاضا دارد نسبت به تبدیل قرار ایشان اقدام نماید.

از سوی دیگر انجمن، اقدام مدیرمسوول روزنامه ابتکار در اعلام قطع همکاری با عضو تحریریه خود و سلب حمایت حرفه‌ای از وی را اقدامی مغایر با شئون و اخلاق حرفه‌ای می‌داند. مقررات قانونی اقتضا می‌کند در مواردی که روزنامه‌نگار به واسطه انتشار مطلب در نشریه‌ای مورد اتهام قرار می‌گیرد،مدیر مسئول مسئولیت خود را پذیرفته و با حفظ مسوولیت اخلاقی، حمایت مشترک از همکاران خود را رعایت نماید.

لازم به ذکر است که این دیدگاه انجمن ناظر به فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران است و اتهامات احتمالیِ دیگر افراد، خارج از موضوع این بحث است. بدیهی است مطالب خارج از حوزه حرفه‌ای روزنامه‌نگار از حدود بحث این بیانیه خارج است.






کارت

کارت