EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محمد سلیم انگار تصویربردار تلویزیون ملی کندهار جان باخت
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷

با تأسف اطلاع حاصل نمودیم که در رویداد خونین امروز که حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر در حرم سرای ولایت کندهار، باعث جان باختن تعدادی از مسوولین محلی، ملکی و امنیتی آن ولایت گردید، سلیم جان انگار تصویر بردار تلویزیون ملی آن ولایت نیز جان باخته است.

آقای انگار که بیش از سی سال منحیث تصویر بردارد تلویزیون ملی کندهار ایفای وظیفه نمود، امروز جهت پوشش جلسه امنیتی مشترک ناتو و افغان به منظور تامین امنیت انتخابات در ان ولایت رفته بود، در ختم جلسه در اثر درگیری که تا هنوز نوعیت و عامل آن معلوم نیست در حرم سرای آن ولایت جان باخت.

همچنان در این رویداد تا حال تعداد هفت تن از خبرنگاران رسانه های مختلف چون بشیر احمد نادم و صدیق الله علی زی کمره مین خبرگزاری پژواک، اسماعیل صمیم خبرنگار رویترز، صبعت الله ارغند خبرنگار تلویزیون کابل نیوز، نور محمد شهباز خبرنگار و شیرگل کمره مین عالم میدیا به دلیل مسدود بودن راه برگشت دفتر ولایت کندهار از طرف نیروهای امنیتی اجازه بیرون شدن از دفتر مطبوعات آن ولایت برای شان داده نشده است، که این وضعیت باعث نگرانی نهاد های رسانه ای و خانواده خبرنگاران گردیده است.

رهبری انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن ابراز تاثر نسبت به جان باختن آقای انگار، از ارگانهای امنیتی و عدلی و قضایی میخواهد تا قضیه وی را جدا پیگیری نموده و نتیجه تحقیقات را با این نهاد شریک ساخته و هم خبرنگاران داخل ولایت را اجازه برگشت به منازل شان بدهند.

حجت الله مجددی معاون انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ضمن تماس های مکرر مقامات وزارت امور داخله،‌ تحت نظارت قرار دادن خبرنگاران را طی ۹ ساعت در داخل ولایت سلب آزادی پنداشته و از آنها خواست تا هر چی زودتر در قسمت برگشت خبرنگاران به منازل شان اقدامات جدی روی دست گیرند.






کارت

کارت