EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم یک روزنامه‌نگار توسط پلیس محلی در سومالی
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷

محمد علی سیاد معاون مدیر رادیوی شهر Galkayo در سومالی روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر در یک ایستگاه پلیس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این اتفاق زمانی رخ داد که این روزنامه‌نگار با قرار قبلی و برای مصاحبه با رییس اداره پلیس در خصوص عملیات امنیتی که قبلا توسط آن اداره انجام شده بود به ایستگاه پلیس رفته بود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با عضو وابسته‌اش اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سومالی(NUSOJ) با محکوم کردن این رفتار خشونت آمیز از دستگاه قضایی و مقامات سومالی می‌خواهد تا با عاملان این عمل سریعا برخورد کنند.

علی سیاد در خصوص واقعه گفته که وی برای مصاحبه با سرهنگ محمدعلی آوال فرمانده بخش پلیس پونتلند منطقه مودو در مورد عملیات امنیتی انجام شده توسط ماموران وی در شهر گالکایو با او به صورت تلفنی تماس می‌گیرد. فرمانده از پاسخ به سوالات به صورت تلفنی اجتناب می‌کند و از وی می‌خواهد که به اداره پلیس برای مصاحبه مراجعه کند.

براساس گزارش NUSOJ وقتی سیاد به اداره پلیس می‌رسد ماموران امنیتی، در ورودی ساختمان منتظر وی بودند و اقدام به زدن مشت به صورت وی کرده و او را به گوشه‌ای کنار دیوار برده و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و پس از آن وی را با داشتن جراحات متعدد رها می‌کنند.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت