EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض IFJ به تیراندازی نظامیان اسرائیلی به خبرنگاران و ادامه بازداشت یک روزنامه‌نگار
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراه با عضو وابسته‌اش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین(PJS)، تیراندازی نیروهای اسرائیلی با گلوله‌های پلاستیکی به روزنامه‌نگاران فلسطینی که در حال پوشش اعتراضات شهر رام الله بودند و همچنین محاکمه خبرنگار تلویزیون فلسطین در یک دادگاه نظامی اسرائیل را محکوم کرده و آن را نقض فعالیت آزادانه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران می‌داند.

روز سه شنبه دوره بازداشت علی دار علی خبرنگار تلویزیون رسمی دولت فلسطین که از ۱۵ اوت امسال در خانه‌اش دستگیر شده بود، مجددا تا ۱۲ سپتامبر تمدید. اتهام این روزنامه‌نگار ارتکاب خشونت علیه سربازان اسرائیلی از طریق انتشار یک ویدیو در صفحه فیس بوک‌اش است که در آن نشان می دهد نیروهای امنیتی اسرائیل در اردوگاه پناهندگان الامری فعال هستند.

در همین روز و در جریان اعتراض مدنی فلسطینی‌ها به حمایت از وی، در روستای راس‌کرکر در نزدیکی رام‌الله، چندین روزنامه‌نگار از ناحیه پا توسط نیروهای امنیتی اسرائیل با گلوله‌های پلاستیکی هدف قرار گرفته و زخمی شدند.

به گزارش PSJ نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور، بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند که موجب مشکلات تنفسی برای برخی از روزنامه‌نگاران حاضر در محل شده است.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین حمله به روزنامه‌نگاران فلسطینی را با وجود پوشیدن لباس‌ مخصوص خبرنگاران عمدی می‌داند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین هدف قراردادن روزنامه‌نگاران را محکوم کرده و خواستار توقف این روند از سوی نظامیان اسرائیلی هستند.

برای خواندن متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.






کارت

کارت