EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار توقف آزار و اذیت روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی است
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) مطلب منتشر شده در خبرگزاری قوه قضائیه علیه روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی را نشان دهنده ادامه حملات غیر قابل قبول جمهوری اسلامی علیه کارکنان بی‌بی‌سی فارسی می‌داند.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه در روز خبرنگار در ایران با انتشار مطلبی در سایت خود، اتهامات متعددی را علیه روزنامه‌نگاران و کارکنان شبکه بی بی سی فارسی مطرح کرده است.

آنتونی بلانژه، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران رفتار اخیر در خصوص روزنامه‌نگاران بخش فارسی بی‌بی‌سی را ادامه رفتارهای ۱۰ ساله اخیر علیه کارکنان این رسانه می‌داند که حکومت سعی می‌کند با تهدید و ارعاب دسترسی شهروندان ایرانی را از صداهای گسترده‌‌ و متفاوت در رسانه‌ها سانسور کند.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین افزود: نام بردن از افراد و استفاده از زبان خشونت آمیز علیه روزنامه‌نگاران و محکوم کردن آنان، هم تهدیدی علیه فعالیت آزادانه رسانه‌ها و هم تهدید جدی برای زندگی روزنامه‌نگاران و خانواده هایشان محسوب می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران معتقد است که اکنون وقت آن رسیده است که رفتارها و  آزار و اذیت‌های ممتد مقامات ایرانی علیه روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی فارسی پایان یابد.

IFJ در همبستگی با روزنامه‌نگاران بخش بی‌بی‌سی فارسی، از حق تمام روزنامه‌نگاران برای انتشار آزادانه اخبار و اطلاعات بدون آزار و اذیت و تهدید دفاع می‌کند.






کارت

کارت