EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


عدم امنیت روزنامه‌نگار ترک ساکن اوکراین
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷

یک روزنامه‌نگار اهل ترکیه که در اوکراین مشغول به فعالیت رسانه‌ای است به فدراسیون بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران(IFJ و EFJ) گفته که پس از مشاهده نامش در فهرست معروف “ربودن” که در رسانه‌های محلی ترکیه منتشر شده است نسبت به امنیت خود احساس خطر می‌کند.

IFJ و EFJ از مقامات اوکراین می‌خواهند تا اقدامات فوری برای محافظت از یونس ارادوغدو – بنیان گذار و صاحب نخستین سایت اینترنتی اخبار به زبان ترکی در اوکراین – انجام دهند تا وی به سرنوشتی دیگر روزنامه‌نگار ترک که در اوایل ماه جاری بازداشت و مجبور به بازگشت به ترکیه شد، دچار نشود.

در روز ۱۲ ژوئیه، یوسف اینان روزنامه‌نگار اهل ترکیه توسط سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه در اوکراین بازداشت شد. وی متهم به عضویت در جنبش گولنیست است که مقامات ترکیه ادعا می کنند رهبری کودتای شکست خورده در سال ۲۰۱۶ را در دست داشته،‌ شده است.

در روز‌های اخیر برخی رسانه‌های محلی ترکیه اقدام به انتشار یک لیست از ده نفره از شهروندان این کشور نمونده‌اند که به فهرست «ربودن» مشهور شده و کسانی که در آن هستند باید تحت هر شرایطی به ترکیه بازگردانده شوند و نام ارادوغدو نیز در این لیست مشاهده می‌شود.

برای مشاهده متن کامل این خبر به اینجا مراجعه کنید.

 






کارت

کارت