EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار دخالت پارلمان اروپا برای پایان دادن حملات به روزنامه‌نگاران فلسطینی شد
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران‌(IFJ) از پارلمان اروپا خواست تا در جلسه ۱۹ فوریه بروکسل جهت جلوگیری از حملات و زندانی کردن روزنامه‌نگاران فلسطینی اقدام کنند.

نمایندگانی از طرف فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه نمایندگانی از عضو وابسته به این فدراسیون سندیکای روزنامه نگاران فلسطین(PJS) و فدراسیون روزنامه‌نگاران عرب(FAJ) همراه با برخی دیپلمات‌ها و اعضای پارلمان اروپا خواستار اقدام این نهاد اروپایی برای پایان دادن به نقض حقوق رسانه‌ها در فلسطین خواهند کرد.

براساس گزارش جدید PJS در سال گذشته میلادی نقض حقوق اولیه روزنامه‌نگاران و خشونت علیه آنان در فلسطین نشان از افزایش چشمگیری نسبت به آمار مشابه در سالهای قبل حکایت دارد.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۹۰۹ مورد نقض حقوق رسانه‌ها در کرانه های غربی و غزه ثبت کرده که این رقم ۳۷ درصد بیشتر از سال گذشته میلادی است.

نقض حقوق رسانه‌ها شامل بسته شدن دفاتر رسانه‌ای و شرکت‌های تولید رسانه‌ای و مجازات‌های مالی و یا انسداد وب سایت و دستگیری روزنامه‌نگاران می‌شود.

براساس گزارش PJS که در اوایل ماه جاری منتشر شد، ۸۱ درصد از نقض حقوق رسانه‌ها (۷۴۰ مورد) توسط نیروهای اسرائیلی انجام شده و ۱۹ درصد (۱۶۹ مورد) را مقامات فلسطینی مرتکب شده‌اند.

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت