EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گزارش سالانه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در خصوص روزنامه‌نگاران کشته شده در سال ۲۰۱۷ منتشر شد
سال ۲۰۱۷: کمترین آمار روزنامه‌نگاران کشته شده یک دهه اخیر
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران‌(IFJ) با انتشار گزارش سالانه خود از فهرست روزنامه‌نگاران کشته شده در سال گذشته میلادی و کاهش تعداد کشته شدگان به نسبت یک دهه اخیر، ضمن استقبال از این امر آن را دلیلی برای ابراز خشنودی نمی‌داند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران کاهش آمار روزنامه‌نگاران کشته شده به نسبت سال ۲۰۱۶ از ۹۳ نفر به ۸۱ نفر در سال ۲۰۱۷ استقبال می‌کند اما هشدار می‌دهد که تعداد بی‌شماری از روزنامه‌نگاران همچنان به زندان محکوم شده و یا مجبور به فرار از کشورشان شده‌اند، همچنین خود سانسوری گسترده در میان روزنامه‌نگاران رواج یافته و مصونیت از قتل، آزار و اذیت، حمله و تهدید علیه روزنامه‌نگاری مستقل همه‌گیر و فراگیر بوده است.

فهرست روزنامه‌نگاران کشته شده توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همراه با جزئیات در خصوص ۸۱ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای منتشر شده است.

این تعداد ۱۲ نفر کمتر از سال گذشته میلادی که ۹۳ نفر بوده است می‌باشد که این تعداد کمترین آمار به نسبت یک دهه اخیر می‌باشد.

براساس این گزارش یکی از دلایل کاهش این آمار کم شدن مناطق خطرناک و پرریسک جنگی بوده است. این مناطق بی‌ثبات در سال گذشته از کنترل برخی گروه‌های مسلح خطرناک خارج شده و این امر باعث کاهش حضور روزنامه‌نگاران در نزدیکی خط مقدم در مناطق جنگی خطرناک شده است.

متن کامل گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در خصوص روزنامه‌نگاران کشته شده در سال ۲۰۱۷ را در اینجا بخوانید.

ادامه این مطلب را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت