EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


محرومیت روزنامه‌نگاران تایوانی از حضور در مجمع جهانی بهداشت
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳

خبرنگاران خبرگزاری مرکزی تایوان (CNA) از دریافت مجوز حضور در مجمع جهانی بهداشت  (WHA) محروم شدند و مسئولین از آن‌ها خواستند که یک «گذرنامه چینی» ارائه کنند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و انجمن روزنامه‌نگاران تایوان (ATJ) از سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت خواستند تا آزادی مطبوعات را رعایت کرده و به روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای بدون توجه به ملیت اجازه شرکت دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «رویدادهایی مانند مجمع بهداشت جهانی برای مردم در تمام کشورها اهمیت زیادی دارند و سازمان ملل متحد و سایر مقامات مسئول باید اطمینان حاصل کنند که رسانه‌ها می‌توانند بدون دخالت منافع ویژه وظایف خود را انجام دهند. سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته باید به تعهدات خود نسبت به آزادی مطبوعات عمل کنند.»

انجمن روزنامه‌نگاران تایوان نیز در واکنش به این اتفاق از سازمان ملل متحد خواست که تحت تأثیر چین قرار نگیرد و مجوزهای رسمی مصاحبه را برای روزنامه‌نگارانی که با رسانه‌های تایوانی همکاری می‌کنند صادر کند تا بتوانند گزارش‌های خود را از کنفرانس‌های مهم بین‌المللی مانند مجمع جهانی بهداشت تهیه کنند.

هیئت تایوانی از سال ۲۰۱۶ نتوانسته است در این مجمع، که نشست سالانه نهاد تصمیم‌گیری سازمان جهانی بهداشت است، شرکت کند.






کارت

کارت