EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


منع خبرنگاران تایوانی از پوشش خبری مجمع جهانی بهداشت
یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲

دو روزنامه‌نگار معتبر از خبرگزاری مرکزی تایوان (CAN) به نام‌های تسنگ (Tseng)و هسی جو (Hsi-ju) از پوشش خبری مجمع جهانی بهداشت منع شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در این خصوص اعلام کرد: «جلوگیری از پوشش مطبوعاتی خبرنگاران، به‌ویژه در رویدادهایی با اهمیت جهانی؛ مانند مجمع جهانی بهداشت پس از همه‌گیری کرونا، تهدیدی برای آزادی مطبوعات است.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همراه با انجمن روزنامه‌نگاران تایوان (ATJ)، از سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن خواستند تا به آزادی مطبوعات احترام بگذارند و طبق منشور خود، بدون در نظر گرفتن ملیت، اجازه دسترسی نامحدود به همه روزنامه‌نگاران را بدهند.

 از زمان انتخاب رئیس‌جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶، چین عملاً نمایندگان تایوانی را از حضور در جلسات مجمع جهانی بهداشت منع کرده است و روزنامه‌نگاران اغلب قادر به ورود به رویدادها نیستند.

منع این دو روزنامه‌نگار تایوانی در حالی اتفاق افتاده که آنها برای پوشش خبری مجمع جهانی بهداشت با حضور کارشناسان بهداشت عمومی و پزشکی از کشورهای عضو سازمان ملل از ۲۱ تا ۳۰ مه، تأیید شده بودند و مدارک لازم چند هفته قبل از جلسه ارائه شده بود.






کارت

کارت