EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


زخمی شدن یک خبرنگار فلسطینی در کرانه باختری
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

عمرو مناصره، خبرنگار فلسطینی، بر اثر ترکش حاصل از گلوله‌باران ارتش اسرائیل در جنین در کرانه باختری زخمی شد. این حادثه با وجودی رخ داد که او پوشش کامل حفاظتی داشت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)و اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی (PJS) این حادثه را محکوم کردند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این خبر گفت: « ما تاریخی طولانی از آزار و اذیت سیستماتیک و سوءاستفاده‌های ارتش اسرائیل علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی در کرانه باختری را مستند کرده‌ایم.»

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین در گزارش سالانه خود در مورد آزادی مطبوعات در سال ۲۰۲۳، چهل‌ونه حمله و بیست‌وسه تهدید توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی را مستند کرده است.

مناصره که می‌گوید برای شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین کار می‌کند، از ناحیه پایین کمر زخمی شده و سریعاً به بیمارستان منتقل شد. بر اساس اعلام  اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی، این خبرنگار در حال بهبودی است و این اتحادیه با او در تماس است.

از زمان شروع جنگ، اسرائیل محدودیت‌های بیشتری بر شهروندان فلسطینی در کرانه باختری اعمال می‌کند که زندگی ساکنان را سخت‌تر کرده و همچنین کار روزنامه‌نگاران را به شدت مختل می‌کند. این اقدامات، تهدیدی جدی برای آزادی مطبوعات به شمار می‌آید.






کارت

کارت