EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فعالیت شبکه الجزیره در اسرائیل متوقف شد
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS)، اقدام دولت اسرائیل در تعطیلی شبکه الجزیره را محکوم کرده و خواستار ادامه فعالیت این شبکه در اسرائیل شدند. فدراسیون همچنین از مصادره تجهیزات کاری، شخصی و تلفن‌های روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران محدود کردن روزنامه‌نگاران و تعطیل کردن شبکه‌ها را «از اقدامات حکومت‌های استبدادی» دانست. بلانگر تأکید کرد: «پیش از این نیز شاهد ممنوعیت ورود خبرنگاران خارجی به غزه، حملات به رسانه‌های داخلی اسرائیل و رفتار واقعاً شوک‌دهنده با روزنامه‌نگاران فلسطینی بوده‌ایم.»

عمر نضال، معاون اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) در این باره گفت: «ما این تصمیم را محکوم می‌کنیم؛ این اقدام نشانه‌ای از ناامیدی دولت اشغالگر است.»

شبکه الجزیره، در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» تعطیلی دفتر این رسانه در اسرائیل را محکوم کرد و آن را «اقدامی جنایتکارانه» دانست که حقوق بشر و حق اساسی دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند.

دولت اسرائیل در تاریخ پنجم مه تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل گرفت؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد که دولت به اتفاق آرا تصمیم گرفته است که فعالیت شبکه ضد اسرائیلی الجزیره در اسرائیل، تا پایان جنگ تعطیل شود. قانون جدیدی که در تاریخ یکم آوریل توسط پارلمان تصویب شده است، این امکان را به مقامات می‌دهد که پس از مشاوره و تأییدِ مقامات حقوقی و امنیتی این کار را انجام دهند؛ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تصویب این قانون را به شدت محکوم کرده است.






کارت

کارت