EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت چندین روزنامه نگار در حین تهیه گزارش از انتخابات محلی پاکستان
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

چندین روزنامه نگار در حین تهیه گزارش از انتخابات محلی در شهر گجرات استان پنجاب پاکستان به‌طور غیرقانونی بازداشت شدند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) از مقامات محلی خواستند که تحقیق جامعی را در مورد این اتفاقات انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که روزنامه‌نگاران بتوانند بدون نگرانی کار خود را انجام دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این باره گفت: «دولت پاکستان باید اقداماتی را برای بررسی جدی ادعاهای دستگیری و آزار گروهی از روزنامه‌نگاران در گجرات انجام دهد..»

اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان نیز تأکید کرد: «هر کس که پشت دستگیری غیرقانونی روزنامه‌نگاران باشد باید به عدالت کشانده شود. اتحادیه قصد دارد برای ثبت شکایت رسمی علیه عوامل بازداشت و آزار روزنامه‌نگاران، به دادگاه مراجعه کند.»

روزنامه‌نگاران بازداشت شده می گویند به ایستگاه پلیس منتقل شده اند، و آنجا پلیس با رفتاری خشن و ضرب و شتم به تهدید آنها پرداخته است تا «سکوتشان را در طول انتخابات محلی تضمین کند».

روزنامه‌نگاران پس از مداخله اتحادیه فدرال و رهبران اتحادیه محلی آزاد شدند. به گفته روزنامه‌نگاران بازداشت شده، به آن‌ها طول درمان ارائه نشده و هیچ تحقیقی نیز در مورد ادعاهای آنان انجام نشده است.






کارت

کارت