EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله به رادیو و تلویزیون انعکاس در جلال‌آباد افغانستان
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶

حوالی ساعت ۱۱ صبح یک راکت از یک خودرو سه چرخه(ریکشا) و به صورت اتوماتیک و با هدف حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون انعکاس در شهر جلال آباد افغانستان به سمت این رسانه شلیک شد که خوشبختانه راکت به هدف اصابت ننمود.

بنابر گزارش رادیو و تلویزیون انعکاس، پس از این اتفاق سه انفجار دیگر در نزدیک این رسانه رخ داده است که بر اثر آن متاسفانه دو مامور کشته و  ۹ تن از جمله پنج سرباز پلیس و دوغیرنظامی و دو کارمند امنیت ملی زخمی شده اند.

در دو سال اخیر خبرنگاران و رسانه ها در ولایت ننگرهار با افزایش تهدید، فشار و حتی حمله و انفجارهایی هدفمند مواجه بوده‌اند که مسؤلیت برخی از آنها را طالبان و داعش برعهده گرفته اند.

در این مدت ساختمان چندین رسانه و یا دفاتر خبرنگاران در شهر جلال آباد با بمب دستی و یا مواد انفجاری هدف قرار گرفته است و حتی خبرنگاران به اتهام همکاری با نظام، بارها از سوی گروه های مسلح و تروریستی  به ویژه داعش تهدید به مرگ شده اند.

در تازه ترین مورد سال جاری، حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون ملی در جلال آباد بود که داعش مسؤلیت آن را بر عهده گرفت که در اثر آن چهار کارمند این رسانه و یک سرباز پلیس جان باختند.

مرکز خبرنگاران افغانستان، حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون انعکاس را به عنوان اقدامی جنایت کارانه علیه رسانه های آزاد به شدت محکوم می کند.

این نهاد حامی خبرنگاران و رسانه ها، در عین حال ضمن ابراز همدردی با خانواده های نیروهای امنیتی که عزیزان شان بر اثر این رویداد جان باخته و یا زخمی شده اند، از اداره محلی ننگرهار می خواهد امنیت کاری تاسیسات رسانه ای و خبرنگاران را در اولویت کاری خود قرار دهد و مانع تکرار این گونه رویدادها شود.






کارت

کارت