EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هفده مورد خشونت علیه رسانه‌ها در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ در یمن
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن (YJS)در گزارش سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ خود درباره آزادی رسانه‌ها، به هفده مورد نقض آزادی مطبوعات از ابتدای سال اشاره کرده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)، تهدیدهای مطرح شده علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در این کشور را محکوم کرد و از طرف‌های درگیر خواست که خشونت علیه روزنامه‌نگاران یمنی را پایان دهند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به انتشار این گزارش اعلام کرد: «ما به کار بزرگ انجام شده توسط اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن برای مستندسازی وضعیت آزادی رسانه در این کشور افتخار می‌کنیم و خواهان آن هستیم که خشونت در این کشور متوقف شود و متخلفان به دست عدالت سپرده شوند. فدراسیون حمایت خود را از تمامی روزنامه‌نگاران یمن و کار مهم آنان اعلام می‌کند.»

گزارش سه‌ماهه اتحادیه که در آوریل امسال منتشر شده است، سیمای روشنی از شرایط وحشتناک کار روزنامه‌نگاران در یمن ارائه می‌دهد. از جمله خشونت‌هایی که در این گزارش به آنها پرداخته شده، چهار مورد زندانی کردن روزنامه‌نگاران و چهار مورد حمله به آنان است. علاوه بر این، سه مورد تهدید و تحریک، سه مورد ممانعت، تعلیق و تصرف اموال و یک مورد تبعید اجباری نیز گزارش شده است.






کارت

کارت