EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل یک خبرنگار زن در پنجاب پاکستان
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلیس پنجاب اعلام کرد پیکر ناشناسی که نزدیک پارک ملی لهری کشف شده بود، متعلق به خبرنگاری به نام طاهره نوشین رانا است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) قتل این خبرنگار را به‌شدت محکوم کرده و از مقامات خواسته‌اند تا قاتل یا قاتلان او را شناسایی و مجازات کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این زمینه تأکید کرد: «قتل طاهره نوشین رانا ناراحت‌کننده است و باید با یک تحقیق فوری، کامل و شفاف مواجه شود. در حالی که تحقیقات ادامه دارد، مقامات پاکستانی باید با قتل‌های اخیر روزنامه‌نگاران به‌طور جدی برخورد کنند و امنیت را به روزنامه‌نگاری پاکستان برگردانند.»

فدراسیون روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان (PFUJ) نیز خواستار انجام تحقیقات فوری و کامل در مورد این قتل شد.

پیکر این خبرنگار یازدهم مارس نزدیک پارک ملی لهری در ناحیه سوهاوا در شمال پنجاب، حدود چهارصد کیلومتر دورتر از خانه‌اش در پاکپتن پاکستان کشف شد. در ابتدا شناسایی متوفی دشوار بود، اما اعتبارسنجی اثر انگشت، تأیید کرد که پیکر متعلق به رانا است. به صورت و شکم او چندین بار شمشیرزده شده بود و چهره‌اش با اسید سوزانده شده بود.

دلایل قتل رانا مبهم است. رانا در یک مصاحبه ویدیویی که سال گذشته ضبط شده است، ادعا کرده بود که شوهر سابقش با هدف به دست آوردن دارایی‌های او چندین بار برای کشتن او تلاش کرده است.






کارت

کارت