EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش حمایت بین‌المللی برای متوقف کردن کشتار روزنامه‌نگاران در غزه
سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین (PJS) و اتحادیه عرب رویدادی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل واقع در ژنو سوئیس، برگزار کردند تا همبستگی خود را با روزنامه نگاران غزه نشان دهند.

در این رویداد که روز بیست‌وپنجم مارس برگزار شد، بیش از صد نماینده سیاسی از کشورهای مختلف شرکت کردند تا شرح کشتارهای غزه را مستقیماً از زبان روزنامه‌نگاران فلسطینی بشنوند.

جیم بوملها، خزانه‌دار افتخاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که ریاست جلسه را بر عهده داشت، پس از شنیدن سخنان روزنامه‌نگاران فلسطینی گفت: «ما قول می‌دهیم با سندیکای فلسطین برای کاهش رنج خبرنگاران در غزه همکاری کنیم.» بوملها همچنین به نمایندگی از فدراسیون، بار دیگر بر مداخله جامعه بین‌المللی برای حفاظت از کارکنان رسانه‌ در غزه تأکید کرد.

ناصر ابوبکر، رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین نیز در این جلسه تأکید کرد: «تا زمانی که قاتلان روزنامه‌نگاران غزه ، به پای محکمه عدالت کشانده نشوند، آرام نخواهم گرفت.» او گفت: اگر تعداد کل روزنامه‌نگاران کشته شده در غزه از اکتبر را محاسبه کنید، خواهید دید که تقریباً ده درصد از هزار و دویست خبرنگار غزه هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند. این شاید بزرگ‌ترین تعداد روزنامه‌نگاران کشته شده در هر جنگی پس از ویتنام است.

فرانسسکا آلبانزی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مناطق فلسطینی‌ نیز در این جلسه گفت: «کشتن روزنامه‌نگاران جنایت جنگی است.» او از دولت‌ها خواست که فشار خود را بر اسرائیل حفظ کنند تا اطمینان حاصل شود که خبرنگار دیگری جان خود را از دست نمی‌دهد.






کارت

کارت