EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستکم صد و دو روزنامه‌نگار در غزه کشته شده‌اند
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

با تأیید مرگ چهار روزنامه‌نگار دیگر در نیمه دوم ماه مارس، تعداد روزنامه‌نگاران فلسطینی کشته شده در جنگ حماس و اسرائیل به صد و دو نفر افزایش یافت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: «فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

محمد ابوسخیل، سردبیر و طراح گرافیک که برای خبرگزاری شمس کار می‌کرد، در بیست‌وهشتم مارس در جریان حمله نظامی اسرائیل به بیمارستان شفاء و مناطق اطراف آن کشته شد. در بیست‌وپنجم مارس، سحر اکرم ریان کارمند خبرگزاری وفا در حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه کشته شد.

در پانزدهم مارس، کشته شدن دو روزنامه‌نگار تأیید شد: عبدالرحمن سایما، عکاس و تهیه کننده که برای تلویزیون رقمی کار می‌کرد، در بمباران اسرائیل در شهر غزه کشته شد. در همان روز، محمد الریفی خبرنگار عکاس، در جنوب شهر غزه جان خود را از دست داد.






کارت

کارت