EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزادی روزنامه‌نگار ایرانی کرد در پاپوآ گینه نو پس از بازداشت
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران‌(IFJ) همراه با عضو خود  اتحادیه رسانه‌ها، سرگرمی و هنر(MEAA) از آزادی بهروز بوچانی روزنامه نگار ایرانی- کرد در جزیره مانوس، پاپوآ گینه نو (PNG) که اخیرا دستگیر شده بود استقبال می‌کند.

IFJ و MEAA پیشتر نسبت به بازداشت خبرنگار و عضو افتخاری MEAA به عنوان حمله به آزادی مطبوعات توسط پلیس پاپوا گینه نو واکنش نشان داده بودند.

پلیس جزیره مانوس به همراه با پلیس پاپوآ گینه نو (PNG) و ماموران اداره مهاجرت طی یک عملیات به بازداشتگاه سابق پناهجویان استرالیا حمله کردند. این مرکز از سه هفته پیش تعطیل شده بود اما پناهندگان ساکن در آن به علت نگرانی در مورد امنیت‌شان حاضر به ترک آن نشده بودند.

براساس این گزارش تعداد زیادی از نیروهای نظامی، از جمله نیروهای نظامی ارتش وارد محوطه بازداشتگاه شده و به پناهندگان اعلام کردند که تنها یک ساعت برای ترک محل فرصت دارند. نیروهای نظامی همچنین با جمع آوری گوشی‌های تلفن همراه پناهندگان وسایل شخصی آنان را نیز تخریب کردند.

بهروز بوچانی روزنامه‌نگار ایرانی-کرد در جریان این حمله دستگیر شد و براساس گزارش‌ها افسران به طور خاص به دنبال وی جهت دستگیری بودند. بوچانی از آگوست ۲۰۱۳ در بازداشتگاه جزیره مانوس بوده و وی منبع اصلی اطلاعات حقوقی در مورد شرایط موجود در بازداشتگاه جزیره مانوس بوده و گزارش هایش در استرالیا و رسانه‌های بین المللی منتشر شده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت