EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند حمله به خبرنگار ایران اینترنشنال را محکوم کرد
شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

به دنبال حمله با سلاح سرد به پوریا زراعتی، مجری شبکه تلوزیونی ایران اینترنشنال در لندن که روز گذشته اتفاق افتاد، اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن «شوکه کننده» خواندن این حمله، آن را محکوم کرد.

میشل استن‌استریت، دبیرکل این اتحادیه گفت: «هدف قرار دادن سیستماتیک روزنامه نگاران صرفاً برای انجام وظایفشان باید متوقف شود و جامعه بین‌المللی باید فشار بر ایران را افزایش دهد و سازمان ملل باید ایران را در قبال اقدامات خود پاسخگو کند.»

روز جمعه ۱۰ فروردین‌ماه پوریا زراعتی مجری ۳۶ ساله برنامه حرف آخر در تلوزیون ایران اینترنشنال هنگام خروج از منزل خود در لندن مورد هجوم افرادی ناشناس با سلاح سرد قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد. وی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و پلیس لندن حال او را پایدار اعلام کرده است.

از هویت مهاجمان و یا انگیزه این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست. با اینحال اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند در بیانیه خود آن را بی ارتباط با تهدیدات امنیتی از سوی جمهوری اسلامی برای فعالان رسانه‌ای خارج از ایران ندانسته است.

در سال‌های اخیر وابستگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور همواره روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای را از طریق فضای مجازی به حذف فیزیکی تهدید کرده یا بر خانواده‌های آنها در داخل کشور فشار آورده‌اند.

 

 






کارت

کارت