EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزادی موقت روزنامه‌نگار زن مصری
دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

رانا مدوح، روزنامه‌نگار تحقیقی مصری و عضو سندیکای روزنامه نگاران مصر، روز دهم مارس در مسیر مأموریت به راس الحکمه، در ایستگاه پلیس العلمین بازداشت شد. محل نگهداری او برای بیش از ده ساعت نامعلوم بود تا اینکه با وثیقه‌ای به مبلغ صد یورو آزاد شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با اظهار نگرانی علیه محدودیت‌های روزنامه‌نگاری در مصر گفت: «پرونده روزنامه‌نگار رانا مدوح، شکنندگی آزادی مطبوعات در مصر و تلاش‌های منظم برای ارعاب همکاران ما به دلیل گزارش حقیقت را برجسته می‌کند. ما خواستار لغو همه اتهامات علیه او و آزادی فوری بیست‌ویک روزنامه‌نگار باقی‌مانده در بازداشت هستیم. آزادی مطبوعات یک انتخاب نیست، بلکه حقی است که باید به هر قیمتی تضمین شود.»

سندیکای روزنامه‌نگاران مصر (EJS) هفته گذشته پس از تقریباً هشت سال توقف، گزارش سالانه خود در مورد آزادی مطبوعات را منتشر کرد. این سندیکا با احتیاط نسبت به وضعیت آزادی مطبوعات خوش‌بین است، زیرا طی سال گذشته هیچ روزنامه‌نگاری زندانی نشده است، هفت روزنامه‌نگار آزاد شده‌اند و چشم‌انداز آزادی بیست‌ویک روزنامه‌نگار زندانی خوب به نظر می‌رسد.

با این همه سندیکای روزنامه‌نگاران مصر اعلام کرد: «بازداشت همکاران ما نشان‌دهنده عقب‌گرد قابل توجهی در وضعیت آزادی مطبوعات در مصر است. ما از مقامات مصر می‌خواهیم همه اتهامات علیه رانا مدوح را لغو کرده و در استفاده از تاکتیک‌های غیرقابل توجیه برای آزار و اذیت سازمان‌های رسانه‌ای مصر تجدید نظر کنند.»






کارت

کارت