EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مدیرمسوول هفته‌نامه سیاحت شرق به زندان بازگشت
دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

با پایان یافتن مرخصی درمانی  نسرین حسنی، مدیر مسوول هفته‌نامه محلی سیاحت شرق که چندی پیش از زندان بجنورد آزاد شده بود، این فعال رسانه‌ای به زندان بازگشت.

بر اساس گزارش‌ها خانم حسنی که ماه گذشته برای تحمل دوران محکومیت ۱ سال حبس خود به زندان رفته بود  پیش از تعطیلات نوروز با یک ‌مرخصی درمانی کوتاه مدت آزاد شده بود که پس از ده روز بار دیگر به زندان فراخوانده شد.

بیستم آبان گذشته نسرین حسنی با رأی شعبه اول دادگاه انقلاب بجنورد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به ۱ سال زندان و رأی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بجنورد بجهت اتهامات؛نشر اکاذیب در سامانه‌های رایانه‌ای به ۷ماه زندان و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی به ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

همچنین روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ خانم حسنی با شکایت سازمان اطلاعات سپاه به شعبه پنج بازپرسی ‎بجنورد احضار و با سه اتهام انتسابی «تشویش اذهان عمومی به واسطه نشراکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» رو به رو شده بود.

به گفته برخی از نزدیکان مبنای اتهام «نشر تصویر مبتذل» انتشار عکس‌های بدون روسری خانم حسنی در صفحه شخصی اینستاگرام بوده است.

نسرین حسنی پیش از این نیز در هفتم مهر ۱۴۰۱، به اتهام «لیدری اغتشاشات» در خراسان شمالی بازداشت و به تحمل یک سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود اما مورد عفو قرار گرفت






کارت

کارت