EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت روزنامه‌نگار پاکستانی به اتهام راه‌اندازی یک کارزار آنلاین
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

اسدعلی تور، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس، در بیست‌وششم فوریه توسط مقامات بازداشت شد. این اتفاق سه روز پس از آن رخ داد که از او درباره با ارتباط با یک کارزار علیه مقاماتِ ارشد قضایی بازجویی شده بود.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه‌ فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) از مقامات خواستند که درباره بازداشت این روزنامه‌نگار تحقیق کرده و آزادی فوری او را تضمین کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران افزایش تعداد پرونده‌ها علیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای را تهدیدی آشکار برای آزادی مطبوعات در پاکستان دانست.

به گفته‌ی ایمان مزاری، فعال حقوق بشر و وکیل مدافع تور، این روزنامه‌نگار در بیست‌وششم فوریه، هنگامی که برای «نشان دادن حسن نیت خود» در دفتر تحقیقات جرایم سایبری در اسلام‌آباد حاضر شده بود، بازداشت شد.

تور یکی از چهل و هفت روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای بود که ماه پیش به ظن ارتباط با یک کارزار آنلاین که قاضی‌القضاتِ پاکستان (CJP) قاضی فائز عیسی و دیوان عالی را هدف قرار داده بود، احضار شده بود. بازجویی و بازداشت تور، علی‌رغم تعهد دادستان کل پاکستان به دیوان عالی مبنی بر اینکه تا بعد از انتخابات عمومی پاکستان به این احضاریه‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد، صورت گرفته است.






کارت

کارت