EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت یک روزنامه‌نگار فرانسوی در پایتخت اتیوپی
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

آنتوان گالیندو، روزنامه‌نگار فرانسوی، بیست‌ودوم فوریه در محل کار خود در پایتخت اتیوپی بازداشت شد و یک هفته را در بازداشت به سر برد.

فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران (IFJ-EFJ) به همراه سندیکای ملی روزنامه‌نگاران فرانسه، بازداشت گالیندو را محکوم کردند و از مقامات اتیوپی خواستند که او را بلافاصله آزاد کنند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) در واکنش به این حادثه اعلام کرد: «بازداشت آنتوان گالیندو تلاش دیگری برای سرکوب روزنامه‌نگاران مستقل و حمله‌ای عمدی به آزادی مطبوعات است. روزنامه‌نگاری جرم نیست و ما آزادی فوری گالیندو و شفاف‌سازی در مورد اتهامات بی‌اساس مقامات اتیوپی را خواستاریم.»

به گفته‌ رسانه «آفریقا اینتلجنس» که این روزنامه‌نگار در آن فعالیت می‌کند، گالیندو در سیزدهم فوریه برای پوشش اجلاس اتحادیه‌ آفریقا وارد آدیس آبابا شده بود. این رسانه با صدور بیانیه‌ای، دستگیری «غیرقابل توجیه» گالیندو را محکوم کرد. گالیندو مظنون به «توطئه برای ایجاد هرج و مرج در اتیوپی» شد که به گفته آفریقا اینتلجنس، اتهامی بدون مدرک و برای توجیه بازداشت وی بوده است. او در بیست‌ونهم فوریه آزاد شد و توانست اتیوپی را ترک کند.






کارت

کارت