EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بازداشت یک خبرنگار و زخمی شدن دو خبرنگار دیگر در هند
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

دو روزنامه‌نگار در جریان پوشش خبری کشف جسد یک زن گمشده در منطقه باگالپور در بیهار هند، توسط گروهی مورد حمله قرار گرفتند و به‌شدت مجروح شدند. در حادثه‌ای جداگانه، یک خبرنگار تلویزیونی هنگام پخش زنده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران هند (NUJ-I) و اتحادیه روزنامه‌نگاران هند (IJU) از مقامات هند خواستند که از امنیت خبرنگاران در حین پوشش اعتراضات اطمینان حاصل کرده و حمله را به‌سرعت و به‌طور شفاف مورد بررسی قرار دهند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) حمله به کارکنان رسانه در سراسر هند را همچنان تهدیدی جدی برای آزادی مطبوعات و آزادی بیان دانست و تأکید کرد: «مقامات باید ایمنی خبرنگاران هنگام گزارش‌دهی را تضمین کنند. فدراسیون از مقامات ملی و ایالتی هند می‌خواهد تا تحقیقات کاملی در مورد حمله به روزنامه‌نگاران در بنگال غربی و بیهار انجام دهند و برای تضمین ایمنی فعالان رسانه‌ای اقدامات معناداری انجام دهند.»

اتحادیه ملی روزنامه نگاران هند این حملات را «تهدیدی برای دموکراسی» دانست. اتحادیه روزنامه‌نگاران هند نیز از افزایش تعداد این گونه حملات در سراسر کشور به ویژه در بیهار ابراز نگرانی کرد و از دولت محلی بیهار خواست که امنیت روزنامه‌نگاران در این ایالت را تضمین کند.»

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در بیستم فوریه پلیس جسد یک زن را در خارج از شهر شرقی باگالپور در بیهار، دو روز پس از گزارش ناپدید شدن وی پیدا کرد. در واکنش به این خبر، انبوه مردم شروع به حمله کردند و ظاهراً یک خودروی پلیس را آتش زدند و دو تن از پرسنل رسانه را مجروح کردند. خانواده مقتول مقامات را به کوتاهی در انجام وظایف خود متهم کرده‌اند.

در رویدادی جداگانه، خبرنگاری به نام سانتو پان هنگام پخش گزارشی در مورد نقض نظم و قانون و افزایش موارد تجاوز جنسی در شهر ساندشخالی در بنگال غربی، اواخر روز نوزدهم فوریه بازداشت شد. پلیس مدعی شد که این خبرنگار به زور وارد خانه یک زن شده است.






کارت

کارت