EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


چهل‌وهفت روزنامه‌نگار در پاکستان به دادگاه احضار شدند
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) برای چهل‌وهفت روزنامه‌نگار و یوتیوبر احضاریه صادر کرده است. مقامات قصد دارند این افراد را در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست در مورد قضات دیوان عالی مورد بازجویی قرار دهند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) از مقامات پاکستان خواستند که آزار و اذیت روزنامه‌نگاران را متوقف کرده و از آزادی مطبوعات حمایت کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران در این رابطه اعلام کرد: «احضار و آزار و اذیت روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای پاکستان مغایر با آزادی و استقلال رسانه‌ها است. فدراسیون از مقامات پاکستانی می‌خواهد که امنیت و سلامت همه فعالان رسانه‌ای را تضمین کرده و به تعهدات قانون اساسی پاکستان در قبال آزادی مطبوعات احترام بگذارند.»

جی.ام.جمالی رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان و رعنا عظیم دبیرکل این سازمان نیز ضمن اظهار نگرانی عمیق نسبت به اقدام دولت در آزار و اذیت روزنامه‌نگاران پاکستانی، اعلام کردند: «اگر دولت به هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران ادامه دهد، اتحادیه فدرال به‌شدت علیه این رفتار نامطلوب ارگان‌های دولتی که سعی در کنترل رسانه‌ها دارند، اعتراض خواهد کرد».

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان برای شصت‌وپنج نفر به دلیل انتشار «اطلاعات نادرست» احضاریه  صادر کرده است که چهل‌و هفت نفر از آنان روزنامه‌نگار، فعال رسانه‌ای و یوتیوبر هستند. برخی از روزنامه‌نگاران اخطارها را به صورت حضوری دریافت نکردند و از طریق شبکه‌های اجتماعی مطلع شدند. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد روند قانونی ایجاد کرده است.

قاضی فائز عیسی، رئیس دیوان عالی پاکستان در سی‌ام ژانویه به دادستان کل پاکستان دستور داد که از پیگرد قانونی فعالان رسانه‌ای به دلیل انتقاد خودداری کنند. او گفت که روزنامه‌نگاران و مردم عادی حق دارند از تصمیمات دادگاه انتقاد کنند.






کارت

کارت