EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تایید حکم محکومیت یکسال حبس مدیر مسوول هفته‌نامه محلی سیاحت شرق 
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست حکم محکومیت یکسال حبس نسرین حسنی مدیر مسوول هفته‌نامه محلی سیاحت شرق که در حال حاضر دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان بجنورد را سپری می‌کند، از سوی‌دادگاه تجدیدنظر خراسان شمالی عینا تایید شد.

بر اساس این خبر خانم حسنی که پیش از این با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب بجنورد در ۱۵ بهمن‌ماه به زندان منتقل شده بود، بار دیگر از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بجنورد، با اتهامات انتسابی نشر اکاذیب در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی به قصد تشویش اذهان عمومی و ظاهر شدن در معابر عمومی بدون حجاب شرعی به ۱ سال زندان محکوم شد که این‌حکم روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در شعبه دو دادگاه تجدید نظر خراسان شمالی عینا تایید شد.

گفته‌ می‌شود که صدور این حکم در پی شکایت سازمان اطلاعات سپاه در ۱۲ شهریورماه سال جاری بوده که به دنبال آن خانم حسنی به شعبه پنج بازپرسی ‎بجنورد احضار و با سه اتهام انتسابی «تشویش اذهان عمومی به واسطه نشراکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» رو به رو شده بود.

نسرین حسنی پیش از این نیز در هفتم مهر ۱۴۰۱، به اتهام «لیدری اغتشاشات» در خراسان شمالی بازداشت و به تحمل یک سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود اما مورد عفو قرار گرفت.

 

 

 






کارت

کارت