EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران که منجر به جان باختن دو خبرنگار خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا (مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی) شد، روز پنجشنبه در دادگاه انقلاب برگزار شد.

بر اساس این‌خبر که روز گذشته از سوی زینب رحیمی خبرنگار حوزه محیط زیست در صفحه شخصی‌اش منتشر شد، در این دادگاه که به گفته وی آخرین جلسه رسیدگی است، بر قصور علی حاجمرادی و مسعود تجریشی مدیران ستاد احیای دریاچه ارومیه و اسماعیل حقپرست مدیر وقت روابط‌عمومی عمومی سازمان محیط زیست تاکید شد.

پیش از این‌ نیز دومین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری دو ارومیه با حضور پدر ریحانه یاسینی، سه نفر از خبرنگاران بازمانده از سانحه واژگونی اتوبوس، راننده، مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و رئیس وقت اداره محیط زیست ارومیه که متهم شناخته شده‌اند، برگزار شد.

رسیدگی به پرونده ‎اتوبوس خبرنگاران صبح امروز برگزار شد.برای چندمین بار با ادله توضیح دادیم که مدیران ستاد احیای دریاچه ارومیه در مرگ مهشاد و ریحانه مقصرند.بطور خاص از علی حاجمرادی و مسعود تجریشی نام برده شد.برخطای اسماعیل حقپرست مدیر وقت روابط‌عمومی محیطزیست هم تاکید شد.

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا بودند که با شمار دیگری از خبرنگاران دوم تیر ماه ۱۴۰۰ به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده و پس از بازدید از دریاچه و تونل کانی سیب در هنگام بازگشت از یک جاده فرعی و غیر معمول، در اثر واژگونی اتوبوس جان‌باختند و ۲۱ خبرنگار دیگر نیز در این سانحه مصدوم شدند.

مرگ این دو خبرنگار واکنش‌های زیادی را از سوی اصحاب رسانه به دنبال داشت و بسیاری از خبرنگاران مصدوم شده ضمن انتقاد شدید از مسوولان خواستار پیگیری علت حادثه از سوی مراجع قضایی شدند.

در همان زمان آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ضمن ابراز همدردی با خانواده و همکاران ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در ارتباط با این حادثه گفت: «متاسفانه دو روزنامه‌نگار بالاترین هزینه را برای انجام کار خود پرداخته‌اند و ما به دلیل از دست دادن آن‌ها بسیار شوکه شده‌ایم.»

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین در ادامه از مقامات ایران خواست تا تحقیقات کاملی را در مورد واژگونی این اتوبوس و مرگ این دو خبرنگار انجام دهند.

 

 






کارت

کارت