EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مدیر مسوول و خبرنگار روزنامه فرهیختگان در هیأت منصفه مطبوعات تبرئه شدند
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

سخنگوی هیات منصفه دادگاه سیاسی و مطبوعاتی از رای اکثریت اعضای این هیات مبنی بر مجرم نشناختن خبرنگار و مدیر مسوول روزنامه فرهیختگان در تهران خبر داد.

بر اساس این خبر روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه اکبر نصراللهی سخنگوی هیئت منصفه گفت: «اتهام‌های محمد امین ایمانجانی و صادق امامی، مدیرمسوول و خبرنگار روزنامه فرهیختگان، نشراکاذیب، افشای اسرار شخصی، تهدید به هتک شرف و انتشار افترا و توهین، موضوع شکایت حامد حجازی، مهدی کاشی، حسین نصرآبادی و چند شاکی دیگر در ماجرای مجمتع زیتون بود.

چهاردهم اسفند سال ۱۴۰۰ روزنامه فرهیختگان در گزارشی تحقیقی فرآیند تغییر کاربری مجتمع گردشگری زیتون را پر ابهام و دارای فساد خوانده بود.

آقای ایمانجانی در دفاعیاتش با ارائه اسنادی همچون گزارش سازمان بازرسی و بازرسی بانک صادرات درباره تخلفات در فرآیند تغییر کاربری و اخذ تسهیلات گفت: «تمام گزارش فرهیختگان بر اساس اسناد متقن سازمان‌ها و نهادهای مربوط به موضوع تغییر کاربری بوده که خبرنگار به آنها دست پیدا کرده است. لذا اتهاماتی همچون عداوت و سوءنیت در این گزارش به روزنامه فاقد اعتبار است.

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی همچنین گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌آقایان محمد امین ایمانجانی و صادق امامی مدیر مسئول و خبرنگار فرهیختگان که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقباً صادر خواهد شد.

 






کارت

کارت