EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تیراندازی به یک روزنامه‌نگار در پاکستان
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲

شعیب برنی، رئیس دفتر تلویزیون سونو، چهاردهم ژانویه در جاده «رشید منهاس» منطقه کراچی توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان(PFUJ)  حمله به این روزنامه‌نگار ارشد را محکوم کردند و از مقامات پاکستانی خواستند که امنیت روزنامه‌نگاران در سراسر کشور را تضمین کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با ابراز تأسف از این حادثه تأکید کرد: «حمله به شعیب برنی می‌توانست مرگبار باشد.» فدراسیون بار دیگر از مقامات پاکستانی خواست تا از روزنامه‌نگاران محافظت کنند و به تعهدات بین‌المللی خود تحت قانون اساسی پاکستان در مورد آزادی رسانه‌ها و مطبوعات پایبند باشند.

اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان نیز حمله به این روزنامه‌نگار را به‌شدت محکوم کرد. رانا محمد عظیم، دبیرکل این اتحادیه از مقامات پلیس و دولت محلی خواست تا مجرمان را دستگیر کنند و جلوی تکرار چنین حوادثی را بگیرند.

در چهاردهم ژانویه، مهاجمان ناشناس به خودروی شعیب برنی رئیس ایستگاه کراچی کانال خبری سونو تیراندازی کردند. این روزنامه‌نگار در پیامی تصویری گفت که دو مرد مسلح موتورسوار، خودروی وی را تعقیب کرده و هنگام رانندگی در جاده رشید منهاس به سوی وی تیراندازی کردند. وی افزود: «گلوله شیشه سمت راست خودرو را شکست و به دست من اصابت کرد.»

شعیب برنی به سرعت برای درمان پزشکی به بیمارستان پاتل در همان نزدیکی منتقل شد و در آنجا با موفقیت درمان شد. انگیزه این حمله و عاملان آن تا این لحظه مشخص نیست و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.






کارت

کارت