EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته‌شدن حداقل شصت‌وهفت روزنامه‌نگار در جنگ غزه تا پایان سال ۲۰۲۳
یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲

با کشته شدن یک روزنامه‌نگار دیگر به نام عبدالله الوان، تعداد روزنامه‌نگاران کشته‌شده در نبرد غزه تا پایان سال ۲۰۲۳ به دستکم شصت‌وهفت نفر افزایش یافت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: «فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

در چنین شرایط خطرناکی، فدراسیون به خبرنگاران حاضر در محل یادآوری کرد که اقدامات احتیاطی را انجام دهند، تجهیزات ایمنی حرفه‌ای را بپوشند و قبل از اینکه رسانه‌های آنها تمام تجهیزات ایمنی حرفه‌ای مورد نیاز برای پوشش رویدادها را در اختیار آنها قرار دهند، سفر نکنند. هیچ گزارشی ارزش زندگی یک روزنامه نگار را ندارد.

به گزارش الجزیره عربی، عبدالله الوان، روزنامه‌نگاری که برای چندین رسانه از جمله پلتفرم میدان متعلق به الجزیره کار می‌کرد، در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش در اردوگاه آوارگان جبالیه در شمال نوار غزه کشته شد. الوان شصت‌وهفتمین روزنامه‌نگاری است که کشته شدنش در نبرد حماس و اسرائیل در غزه تأیید شده است. بدین ترتیب، تعداد روزنامه‌نگاران کشته‌شده در نبرد غزه تا پایان سال ۲۰۲۳ به دستکم شصت‌وهفت نفر رسید.






کارت

کارت