EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


 تداوم بازداشت روزنامه‌نگار روسی-آمریکایی در روسیه
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲

به گزارش رادیو اروپای آزاد، بازرسان روسی پرونده دیگری را علیه آلسو کورماشوا، روزنامه‌نگار روسی-آمریکایی که اکنون با اتهام انتشار اخبار «جعلی» در رابطه با نیروهای مسلح روسیه در بازداشت است، تشکیل داده‌اند. این اتهام جدید ممکن است منجر به صدور حکم ده‌سال زندان برای این روزنامه‌نگار شود. فدراسیون‌های بین‌المللی و اروپایی روزنامه‌نگاران بازداشت یک روزنامه‌نگار بی‌گناه را به‌شدت محکوم کردند و از مقامات روسیه خواستند که فوراً او را آزاد کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  دستگیری آلسو کورماشوا را «نشان دهنده تلاش خفه‌کننده دیگری برای سرکوب روزنامه‌نگاران مستقل در روسیه» دانست و خواستار آزادی فوری او شد. ریکاردو گوتیرز، دبیر کل فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا(EFJ)   نیز ضمن محکوم کردن این بازداشت افزود: «قانون روسیه ابزاری سرکوب‌کننده است که می‌توان از آن برای محکوم کردن هر کسی استفاده کرد، حتی اگر چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد. در حال حاضر ۲۴۵ رسانه و روزنامه‌نگار هدف این اتهامات قرار دارند. این به وضوح راهی برای رژیم روسیه برای گروگان گرفتن روزنامه‌نگاران است.»

آلسو کورماشوا روزنامه‌نگار روسی-آمریکایی که در پراگ، پایتخت جمهوری چک زندگی می‌کند، از هجدهم اکتبر در بازداشت به سر می‌برد. او پس از ایوان گرشکویچ، دومین روزنامه‌نگار آمریکایی است که امسال در روسیه بازداشت می‌شود. اتاق مطبوعات رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در خواستار آزادی فوری این روزنامه‌نگار شده است.






کارت

کارت