EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستکم شصت‌وپنج روزنامه‌نگار در غزه کشته شده‌اند
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

با تأیید کشته شدن چهار روزنامه‌نگار دیگر، تعداد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی کشته شده در غزه به حداقل شصت‌وپنج نفر رسید. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند.»

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، تاکنون حداقل شصت‌وپنج خبرنگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده اند.

به گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی، حنین علی القشتان خبرنگار رادیو صوت الوطن، در هفدهم دسامبر به‌همراه اعضای خانواده‌اش در حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان نصیرات در نوار غزه کشته شد. در پانزدهم دسامبر، کشته شدن سامر ابودقه فیلمبردار الجزیره عربی تایید شد. او در حین پوشش خبری پیامدهای حملات اسرائیل به مدرسه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه، در حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شد. در همین حمله، وائل الدحدوح، رئیس دفتر الجزیره در غزه نیز زخمی شد.

در سیزدهم دسامبر، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی کشته‌شدن عبدالکریم عوده خبرنگار و کارمند سابق المیادین را تأیید کرد. عوده در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان نصریات در نوار غزه جان خود را از دست داد. علا عطالله، روزنامه‌نگار، در نهم دسامبر به همراه نه نفر از اعضای خانواده‌اش در حمله هوایی اسرائیل به محله الدراج در شهر غزه کشته شد. در همان روز، محمد ابوسمره، عکاس خبری نیز در نتیجه بمباران اسرائیل در جنوب نوار غزه جان خود را از دست داد.






کارت

کارت