EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پیروزی تاریخی روزنامه‌نگاران صربستانی
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

سیزده نفر از کارکنان رادیو تلویزیون ویوودینا(IFJ)  که سال‌ها مجبور به کار با قراردادهای کوتاه مدت و نامطمئن شده بودند، به لطف توافق‌نامه‌ اتحادیه روزنامه‌نگاران صربستان با کارفرما و وزارت ارتباطات این کشور، قراردادهای نامحدود امضا کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  که در این مدت از طریق پروژه اتحادیه به اتحادیه (UTU)از کمپین پایان دادن به کار بی‌ثبات حمایت کرد، از این توافق تاریخی با کارفرما و وزارت اطلاعات و ارتباطات استقبال کرد. آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این توافق گفت: «ما از این خبر عالی استقبال می‌کنیم، اما به یاد می‌آوریم که هنوز وضعیت ۱۲۲ کارمند این رسانه حل نشده است. این یک پیروزی مهم برای اتحادیه است، اما هنوز راه زیادی در پیش است. ما نیاز به اقدام فوری داریم تا اطمینان حاصل شود که روزنامه‌نگاران از تمام حقوق استخدامی برخوردار خواهند بود.»

دراگانا کابارکاپا، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران صربستان (SINOS) نیز در این رابطه گفت: «ما از این پیروزی خوشحالیم، اما هنوز باید بجنگیم؛ همه همکاران ما باید قراردادهای مناسبی دریافت کنند. طبق توافق ما با مدیران ویوودینا و وزارت ارتباطات، کارمندان باقی مانده تا پایان سال ۲۰۲۴ قراردادهای نامحدود دریافت خواهند کرد. ما از مبارزه دست نخواهیم کشید.»

در دهم نوامبر، سه طرف توافق کردند که وضعیت نامطمئن ۱۳۵ روزنامه‌نگار را که برای حداقل یک دهه، تحت قراردادهای غیرقانونی کوتاه‌مدت، موردی و نامطمئن کار کرده‌اند، حل و فصل کنند.






کارت

کارت