EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزار آنلاین بخشی از کار نیست
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

پیش از روز جهانی محو خشونت علیه زنان، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  از سازمان‌های زیرمجموعه خود خواست تا استراتژی‌های روشنی را برای ریشه‌کن کردن آزار آنلاین و حمایت از اعضای زن خود در زمانی که هدف قرار می‌گیرند، اتخاذ کنند.

ماریا-آنجلس سامپریو، رئیس شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با اشاره به این مناسبت گفت: «مبارزه با سوء‌استفاده آنلاین یک کار جمعی است. به همین دلیل اتحادیه‌ها باید سهم خود را در همکاری با همتایان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران انجام دهند. فرد مورد آزار هرگز نباید احساس انزوا کند و همه سوء‌استفاده‌ها باید ارزیابی و با آنها برخورد شود.»

فدراسیون همچنین بر نقشی که پلتفرم‌های آنلاین باید در مقابله با آزار ایفا کنند، تاکید کرد و هشدار داد که با الگوریتم‌ها و ربات‌هایی که ابتدا برای انگلیسی زبانان طراحی شده‌اند، پلتفرم‌ها در برابر آزار آنلاین در زبان‌هایی غیر از انگلیسی عملکرد ضعیفی دارند.

وبینار فدراسیون که در بیست‌وچهارم نوامبر برگزار شد، فرصتی برای نمایندگان اتحادیه‌ها ایجاد کرد تا مهارت‌های خود را در مورد نحوه مداخله در زمانی که اعضا با آزار آنلاین مواجه می‌شوند، ارتقا دهند. در طول این وبینار، جنیفر مورو، عضو کمیته اجرایی فدراسیون و عضو اتحادیه کانادا، شش مرحله را برای رسیدگی به سوء‌استفاده آنلاین به اتحادیه‌ها پیشنهاد کرد: ارائه حمایت عاطفی از قربانی، مستندسازی آزار، ارزیابی تهدید و ارائه پاسخ به فرد مورد آزار، گزارش تهدید، استفاده از امنیت دیجیتال (همچنین به عنوان یک ابزار پیشگیرانه) و پیگیری پرونده و مراقبت از عضو اتحادیه. مورو در پایان دوره آموزشی خود تأکید کرد: «آزار و اذیت آنلاین بخشی از کار نیست.»






کارت

کارت