EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حداقل پنجاه‌ویک روزنامه‌نگار در غزه کشته شده‌اند
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

در یک هفته پایانی پیش از آتش‌بس موقت میان اسرائیل و حماس، حداقل چهارده روزنامه‌نگار دیگر در غزه کشته شدند که شمار روزنامه‌نگاران کشته شده در این جنگ را به پنجاه‌ویک نفر رساند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند.»

به گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین ، دو روزنامه‌نگار به نام‌های امل زاهد و مصطفی بکیر بیست‌وچهارم نوامبر در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند. در بیست‌وسوم نوامبر، محمد معین عیاش عکاس خبرنگار، به‌همراه تعدادی از اعضای خانواده‌اش در حمله اسرائیل به خانه وی در اردوگاه پناهندگان نصیرات در نوار غزه کشته شد. در بیست‌ودوم نوامبر کشته شدن محمد نبیل الزق، کارمند تلویزیون قدس، تایید شد. در همین روز، عاصم البرش که برای رادیو فلسطینی الری کار می‌کرد، در شمال نوار غزه توسط یک تک تیرانداز اسرائیلی کشته شد.

آیت الخدوره، خبرنگار دیجیتال و رادیویی در بیستم نوامبر و علا طاهر الحسنات، روزنامه‌نگار به همراه اعضای خانواده‌اش نوزدهم نوامبر در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند. بلال جدالله مدیر کل سازمان توسعه رسانه‌ها در غزه نیز نوزدهم نوامبر هنگامی که در خودروی خود بود، در حمله هوایی اسرائیل در غزه کشته شد.

در هجدهم نوامبر، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین و رسانه‌ها از کشته شدن شش روزنامه‌نگار و زخمی شدن دو تن دیگر در غزه خبر دادند: مصطفی الصواف، روزنامه‌نگار و نویسنده در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش در غزه کشته شد. خانقاه الصواف و محمد الصواف دو پسر وی که روزنامه‌نگار نیز هستند، به شدت مجروح شدند. مصعب عاشور، عمرو ابوحیه، ساری منصور، حسونه اسلام و عبدالحلیم عوض، دیگر روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ای بودند که هجدهم نوامبر مرگ آنان در حملات اسرائیل تأیید شد.






کارت

کارت