EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون تهدیدها علیه عکاسان خبری فلسطینی را محکوم کرد
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

شلومو کرهی، وزیر ارتباطات اسرائیل، چندین رسانه بین‌المللی را به استخدام خبرنگاران عکاسی که ادعا می‌شود نیروهای حماس را در کشتار هفتم اکتبر همراهی کرده‌اند، متهم کرد و درخواست تحقیقات فوری کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  اعلام کرد که از انتشار گسترده اتهامات اثبات نشده علیه عکاسان غزه خشمگین است، اتهاماتی که «به شدت به خبرنگاران فلسطینی در صحنه آسیب می‌رساند و جان آنها را به خطر می‌اندازد.»

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  اظهارات «خطرناک» مقامات اسرائیلی را به شدت محکوم کرد و افزود: «چنین اتهامات سنگینی، جان خبرنگاران را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. حضور در صحنه رویدادها را بخشی از کار روزنامه‌نگار است و پوشش خشونت به معنای همراهی با آن نیست.»

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS)  نیز در بیانیه‌ای، هرگونه ادعا مبنی بر اطلاع قبلی روزنامه‌نگاران از وقایع را «ادعایی بدخواهانه با هدف تلاش برای توجیه جنایات اسرائیل علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی» دانست.

در هشتم نوامبر، سازمان دیده‌بان رسانه‌ها (Honest Reporting)، سؤالاتی را در مورد اطلاع قبلی احتمالی عکاس‌خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی از کشتار حماس، به‌دلیل حضور آنها در حصار مرزی اسرائیل و غزه در ساعات اولیه کشتار هفتم اکتبر مطرح کرد. این سازمان همچنین عکسی از حسن اسلایه، عکاس آزاد را در کنار یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه منتشر کرد.

در هشتم نوامبر، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل درشبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت که اگر روزنامه‌نگاران اطلاعات قبلی در مورد قتل عام داشتند، «با تروریست‌ها تفاوتی ندارند و باید با آنها مانند تروریست‌ها رفتار شود».

در همان روز، نماینده حزب حاکم لیکود، دنی دانون، (و نماینده قبلی اسرائیل در سازمان ملل متحد) اعلام کرد که اسرائیل همه عاملان حمله هفت اکتبر را از بین خواهد برد و «عکاس‌خبرنگارانی که این حمله را ضبط کرده‌اند به لیست آنها اضافه خواهند شد.»

در نهم نوامبر؛ رویترز، آسوشیتدپرس، نیویورک‌تایمز و سی ان ان با صدور بیانیه‌هایی، هرگونه اطلاع قبلی از حملات هفتم اکتبر را تکذیب کردند.






کارت

کارت