EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پرسنل ارتش هند مانع کار خبرنگاران شدند
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲

در دو رویداد جداگانه در دوازدهم اکتبر، پرسنل ارتش مانع از کار خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها شدند و فیلم‌هایی را که آنها از حمله در حومه ایمفال، مانیپور گرفته بودند، پاک کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه روزنامه نگاران هند (IJU) اختلال در کار روزنامه نگاران را محکوم کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن محکوم کردن مانع‌تراشی پلیس در کار خبرنگاران، اعلام کرد: «وجود درگیری، دلیلی برای ارعاب، آزار و اذیت یا ممانعت از کار حرفه‌ای رسانه‌ها پلیس یا پرسنل امنیتی نیست. فدراسیون از مقامات ایالت می‌خواهد که از آزادی مطبوعات حمایت کنند و از استقلال و ایمنی پرسنل رسانه‌ای اطمینان حاصل کنند.»

اتحادیه روزنامه نگاران هند (IJU) نیز اقدام پرسنل ارتش را که مانع از پوشش خبری رسانه‌ها در صحنه درگیری شد، محکوم کرد و از نیروهای امنیتی و پلیس خواست که به رسانه‌ها در پوشش اخبار تا حد ممکن کمک کنند.

در دو حادثه جداگانه در دوازدهم اکتبر، خبرنگاران و کارمندان رسانه از پوشش حملات گروه‌های مسلح به روستاهای حومه ایمفال در ایالت مانیپور منع شدند و سربازان تصاویری را از دستگاه‌های الکترونیکی خبرنگاران پاک کردند. همچنین گزارش شده است که سربازان ارتش در صبح بیست‌وششم سپتامبر، تننوسون فیری، روزنامه‌نگار را مورد آزار و اذیت قرار داده و برای مدت کوتاهی بازداشت کردند. چندین نهاد رسانه‌ای، اقدامات پرسنل امنیتی را محکوم کردند و این حوادث را نقض آزادی مطبوعات دانستند.

مانیپور از سوم می درگیر خشونت‌ها بوده است و تهدیدات نیروهای امنیتی علیه آزادی بیان از جمله آزار و اذیت، حمله و بازداشت‌های کوتاه‌مدت روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها در این دوره افزایش یافته است.






کارت

کارت